אנחנו רגילים להכין לכיתה חידון או משחק ידע בסוף פרק לימודי. אנחנו משתמשים במשחק הידע כמעין חזרה מסכמת. אבל האמת שמשחקי ידע לא תמיד חייבים לקלוע לחומר ידוע. מותר גם להשתמש בניחוש מושכל ואפילו במזל (ניחוש בלתי מושכל). היתרון של ניחוש על פני שפיכת ידע הוא ברמת הריגוש וגם בציפיה לשמוע את התשובה. נסו לדמיין את עצמכם צופים בחידון טריוויה ואתם סקרנים לראות אם צדקתם בתשובה. ההיזון החוזר חזק הרבה יותר. בניגוד למשחק כמו סולמות וחבלים שבו הפעילות מוגבלת להפעלת החיילים והקוביה, בחידון התלמיד צריך לקבל החלטה מדידה מה שמגביר את המתח והציפיה. מחקרים מראים שידע נצרב טוב יותר בשעת ריגוש. כשאנוו מתרגשים המוח מפריש סרוטונין, אדרנלין וחומרים נוספים. הסרוטנין תורם לויסות מצב הרוח שלנו, אך משפיע גם על יכולות החשיבה והזיכרון. חומר שילמד בצורה מרגשת ומלאת אדרנלין ייזכר טוב יותר. לסיכום, חודו חידות גם אם התלמידים עדיין לא למדו את החומר. זה יעודד אותם לחקור, להתנסות בדברים חדשים וגם ייצרב טוב יותר בתודעה שלהם. בהצלחה!